在学生
の方へ
受験生
の方へ
サイトマップ
アクセス
お問い合わせ
寄付金について
資料請求
在学生の方へ
在学生の保護者の方へ
受験生の方へ
卒業生の方へ
地域・企業の方へ
for FOREIGNERS
日本語
English
简体中文
한국어
大学について
大学についてTOP
理事長あいさつ
学長あいさつ
建学の精神・教育理念
大学機関別認証評価
大学情報
沿革
学歌・ファイティングソング
その他メニュー
理事長・学長あいさつ
学長あいさつ
沿革
建学の精神・教育理念
学歌・ファイティングソング
大学機関別認証評価
大学情報
その他メニュー
教育・研究
教育・研究TOP
人間力教育
教養基礎科目
学生活動
シラバス情報
人間力育成センター
教員・研究情報
教育・研究関連施設
その他メニュー
人間力教育
人間力育成センター
教養基礎科目
教員・研究情報
学生活動
教育・研究関連施設
シラバス情報
その他メニュー
学部・大学院
学部・大学院TOP
工学部
航空宇宙工学科
経営経済学部
大学院 工学研究科
機械電気工学科
情報メディア学科
経営経済学科
教員・研究情報
建築学科
保健医療学部(2023年4月開設)
工学部
機械電気工学科
建築学科
情報メディア学科
航空宇宙工学科
経営経済学部
経営経済学科
大学院 工学研究科
教員・研究情報
受験情報
就職関連
就職関連TOP
NBUキャリア教育
就職サポートプログラム
主な就職実績
採用ご担当者の方へ
学生生活
学生生活TOP
一木祭(学園祭)
各種相談窓口
奨学金について
UNIVERSAL PASSPORTについて
クラブ・サークル活動
災害時について
学修支援について
証明書・学割の申請方法
健康管理について
教育職員免許について
その他メニュー
一木祭(学園祭)
クラブ・サークル活動
各種相談窓口
災害時について
健康管理について
奨学金について
学修支援について
教育職員免許について
UNIVERSAL PASSPORTについて
証明書・学割の申請方法
その他メニュー
大学について
大学についてTOP
理事長あいさつ
学長あいさつ
建学の精神・教育理念
大学機関別認証評価
大学情報
沿革
学歌・ファイティングソング
その他メニュー
理事長・学長あいさつ
学長あいさつ
沿革
建学の精神・教育理念
学歌・ファイティングソング
大学機関別認証評価
大学情報
その他メニュー
教育・研究
教育・研究TOP
人間力教育
教養基礎科目
学生活動
シラバス情報
人間力育成センター
教員・研究情報
教育・研究関連施設
その他メニュー
人間力教育
人間力育成センター
教養基礎科目
教員・研究情報
学生活動
教育・研究関連施設
シラバス情報
その他メニュー
学部・大学院
学部・大学院TOP
工学部
航空宇宙工学科
経営経済学部
大学院 工学研究科
機械電気工学科
情報メディア学科
経営経済学科
教員・研究情報
建築学科
保健医療学部(2023年4月開設)
工学部
機械電気工学科
建築学科
情報メディア学科
航空宇宙工学科
経営経済学部
経営経済学科
大学院 工学研究科
教員・研究情報
受験情報
就職関連
就職関連TOP
NBUキャリア教育
就職サポートプログラム
主な就職実績
採用ご担当者の方へ
学生生活
学生生活TOP
一木祭(学園祭)
各種相談窓口
奨学金について
UNIVERSAL PASSPORTについて
クラブ・サークル活動
災害時について
学修支援について
証明書・学割の申請方法
健康管理について
教育職員免許について
その他メニュー
一木祭(学園祭)
クラブ・サークル活動
各種相談窓口
災害時について
健康管理について
奨学金について
学修支援について
教育職員免許について
UNIVERSAL PASSPORTについて
証明書・学割の申請方法
その他メニュー
サイトマップ
アクセス
お問い合わせ
寄付金について
資料請求
在学生の方へ
在学生の保護者の方へ
受験生の方へ
卒業生の方へ
地域・企業の方へ
for FOREIGNERS
日本語
English
简体中文
한국어
TOP
教育・研究
シラバス情報
平成22年度
工学部情報メディア学科
詳細
シラバス情報
注)公開用シラバス情報となります。在学生の方は、「
UNIVERSAL PASSPORT
」で詳細をご確認下さい。
科目名
英語3(English3)
担当教員名
デイヴィッド フィッツパトリック
配当学年
2
開講期
前期
必修・選択区分
選択
単位数
2
履修上の注意または履修条件
The focus of this class is on COMMUNICATION SKILLS and ENJOYING COMMUNICATING.
Class activities will involve interaction with the other students in the class.
Students will be expected to actively participate in small group work activities as part of their final score.
受講心得
Attendance(主席) of every class is very important.
Effort(動力) is more important than ability(英語力).
教科書
All class materials will be prepared by the teacher and copied for the students.
参考文献及び指定図書
関連科目
Eigo4,Eigo5,Eigo6
オフィスアワー
授業の目的
English is a tool for communication. (英語はコミュニケーションの為の道具です)
The main purpose of this course is to teach communication skills and give students a chance to practice and improve those skills. Here at NBU we are very lucky to have students fom many different countries so many activities will include cross-cultural learning and communication.
授業の概要
授業計画
学習内容
学習課題(予習・復習)
○Week 1: Introduction Lesson- Group Work- Talking about SPRING VACATION and plans for this year.
○Week 2: Questions about the PAST. Making and asnwering questions about things in the past. Pair work and Group work activity
○Week 3: Using SHOULD and SHOULD NOT. Question and answer exercises.
○Week 4: OPINOINS Lesson 1- Opinions from around the world. Agree and Disagree exercise
○Week 5: Opinions Lesson 2- What do you think? Asking and Agreeing or Disagreeing with other people's opinions.
○Week 6: Short Story Reading Exercise 1- Reading for information and answering questions about the readings
○Week 7: Short Story Reading Exercise 2- Reading for information and answering questions about the readings
○Week 8: Mid Term Test- Small Review Test of Weeks 1 through 7
○Week 9: Conversation Practice- Unit One- Practice Reading and Understanding Long Conversations. Questions and Answers. Conversation Practice
○Week 10: Conversation Practice- Unit Two- Practice Reading and Understanding Long Conversations. Questions and Answers. Conversation Practice
○Week 11:Conversation Practice- Unit Three- Practice Reading and Understanding Long Conversations. Questions and Answers. Conversation Practice
○Week 12: Grammar Review of all grammar points presented in Weeks 1 through 11.
○Week 13: Future Tenses Part 1: will, be going to. want to , plan to , would like to etc. Explanation of how to talk about future plans. Students interviews.
○Week 14: Future Tenses Part 2: will, be going to. want to , plan to , would like to etc. Explanation of how to talk about future plans. Students interviews
○Week 15: Communication Exercises- Summer Vacation Plans Interview and Reporting to the class
○Week 16: Final Eaxam
授業の運営方法
please refer to syllabus above
備考
学生が達成すべき到達目標
評価方法
評価の割合
評価の実施方法と注意点
試験
40%
Final Test-will cover all classes from week 8 through week 15
Dictionaries are okay.
持ち込みはOKです。
小テスト
20%
Small Test of Week 1 through week 7
Dictionaries are okay.
持ち込みはOKです。
レポート
成果発表
作品
その他
Effort and Class Participation 40%
合計
100%
―